چکيده:
اين پايان نامه تحقيقي است درباره بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مکتب لهستان با توجه به اين امر که کشور لهستان از نظر وسعت و جمعيت در بين کشورهاي منطقه، رتبه اول را دارد و همچنين به علت موقعيت جغرافيايي به قلب اروپاي شرقي معروف ميباشد، اين مسئله باعث شده است تا بيش از سايرکشورها تحت تاثير حوادث سياسي- اجتماعي روزگار خود باشد. طبيعي است که اوضاع سياسي- اجتماعي هر کشور تاثير مستقيمي بر روي تمامي ابعاد جامعه ي خود دارد، در لهستان نيز شاهد هستيم که چگونه هنرمندان اين کشور تحت تاثير اتفاقات سياسي- اجتماعي محيط خود به خلق آثار هنري پرداخته اند.
نکته جالب توجه درباره ي اين هنرمندان اين است که آنها براي بيان عقايد خود و ارتباط برقرار کردن با مردم جامعه، پوستر را وسيله ي مناسب يافتند و به اين روش و با خلق پوستر هايي در زمينه هاي مختلف با مخاطبان ارتباط برقرار ميکردند. در اين رساله به بررسي عوامل موثر در به وجود آمدن مکتب پوستر لهستان و سپس عناصر هنري هنرمندان آن دوره به آن پرداخته اند، تجزيه و تحليل ميگردد.
مقدمه:
چرا پوستر هاي لهستان تا اين حد متفاوت هستند؟
اين سوالي بود که پس از رفتن به نمايشگاه اديان توحيدي (۱۳۸۵) و ديدن آثار واسيلوفسکي در ذهنم شکل گرفت و بعد از اين نمايشگاه نيز بيشتر در اين مسئله ريز بين تر شديم و به بررسي پوستر ها و عناصر تصوير شکل گرفته از آنها پرداختيم. گويي اين پوستر ها با مخاطبان صحبت ميکنند و درد و رنج هاي زندگي بشري را با مخاطبان شريک ميشوند و چرا اين پوسترها اينقدر محزون و غم انگيزند؟
اين سوالات مقدمه اي شد که ببينيد که هنرمندان لهستاني چگونه از عناصر براي بيان مفاهيم استفاده ميکنند؟ فرض را بر اين مي گيريم که دليل شرايط خاص سياسي- اجتماعي حاکم بر کشور لهستان به خصوص در آن دوره هنرمندان به سبک خاصي براي بيان مطالب روي آوردند که بازتاب همه کاستي ها و رنج ها و اندو هاي موجود در جامعه بود.
آنها با تمثيل هايي برگرفته از فرهنگ و داستان هاي بومي خود با مردم حرف مي زدند و از آنها مي خواستند بر گفته هاي آنان تامل و تفکر کنند و دراين راستا از نقوش انساني بسيار فراوان استفاده کرده اند. بررسي مکتب لهستاني از نظر علمي ميتواند در شناخت ما به يکي از بزرگترين و موثر ترين مکاتب گرافيک جهان معاصر کمک شايان ذکري بنمايد. شناخت اين هنرمندان و مکتب لهستان مي تواند تاثير بسزايي روي نسل حاضر گرافيک ايران و نسل آينده داشته باشد. مکتب لهستان همواره مورد توجه دانشگاه هاي معتبر هنري دنيا و اساتيد آنها قرار داشته است.
فهرست مطالب دانلود پایان نامه بررسی مفهوم در عناصر تصويری پوستر های مکتب لهستان:
چکيده
مقدمه
روش تحقيق
فصل اول: آشنايي با کشورهاي بلوک شرق
تقسيم آلمان
شورش ها
ديوار برلين
بهارپراگ
از هم پاشي بلوک شوروي
فصل دوم: آشنايی با مسائل سياسی، اجتماعی و جغرافيايی لهستان
راهنماي زبان لهستان
وضعيت لهستان در جنگ جهاني اول
هزينه هاي جنگ براي لهستان
لهستان پس از جنگ جهاني دوم
فصل سوم: ويژگی های فرهنگی لهستان
ادبيات لهستان
موسيقي لهستان
نقاشي لهستان
فصل چهارم: هنر پوستر در لهستان
هنر پوستر از پيدايش تا اواسط ۱۹۷۰
مکتب لهستان
پوستر هاي سياسي لهستان
پوستر هاي سينمايي لهستان
پوستر هاي موسيقي لهستان
پوسترهاي تئاتر لهستان
پوسترهاي ورزشي لهستان
فصل پنجم: هنرمندان لهستان
رومن سيسلويش
يرژي چرنياوسکي
استاسيسي اديگوسيوس
وويچه فانگور
ويکتور گورکا
ميچسلاو گوروسکي
رومن کالاروس
آندژي کليموفسکي
يان لنيتزا
ميرسلاو آدامژيک
اريک ليپينسکي
يان موادژنيک
يوزف مروشچاک
رافائو اولبينسکي
آندژي پاگوفسکي
پوليان پالکا
وسيوا روشوسا
يان ساوکا
ويکتور سادوسکي
فرانچشيک استاروويسکي
والدمار اشويدژي
هنريک توماشفسکي
تادئوش ترپکوسکي
ماچي اوربانيتس
ويسلاو والکوسکي
ميچسلاو واشيلوفسکي
وويچه زامچنيک
ميشل باتوري
سباستين کوبيکا
فصل ششم: بررسی پوستر های لهستان از لحاظ طبقه بندی
نتيجه گيري داده ها
نوع فایل : ورد (doc)
حجم فایل : ۱۳۶ کیلوبایت (zip)
تعداد صفحات : ۱۰۹ صفحه
قیمت : 2500 تومان
مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
برچسب های مهم