محل لوگو

فرم خام مبایعه نامه خودرو - ملک و املاک

دانلود درسنامه بهداشت عمومی 1 و 2 خالد رحمانی - ( نسخه کامل )

دانلود کتاب صوتی پاک زیستن - انجمن معتادان گمنام (نسخه کامل)

متن کامل کتابهای گات ایت got it 1,2,3,4,starter

کتاب کره ای ویتامین یک VITAMIN KOREAN 1 (نسخه pdf)

نمونه سوالات تستی اصول سرپرستی ناصر ابرقویی علمی کاربردی

کتاب صدای خود را آزاد کنید

دانلود اسکریپت اتوماتیک هوشمندسایت فری بیتکوین 2020 برای گوشی و کامپیوتر

دانلود پوزیشن شیرین ( آموزش تصویری پوزیشن های مختلف جنسی)

دانلود کتاب نظریه زبانها و اتوماتا

کتاب معلم Nuevo prisma A1 libro de profesor (A2)

کلیات حقوق جزا بر اساس کتاب دکتر محمدعلی اردبیلی

پکیج جامع آموزشی سلامتی با قدرت ذهن

پکیج کامل سابلیمینال جذب عشق (جذب همسر و بهبود رابطه)

پکیج آموزش انواع کینزی ها و فعالسازی انرژی درون

موتورسیکلت

قرارداد اجاره نامه سایز a3 و a4

جزوه و آموزش کامل تصمیم گیری چند معیاره MADM و MODM همراه با مثال های متعدد

آموزش کامل ساخت ربات تلگرام بدون نرم افزار

پکیج آموزش انواع کینزی ها و فعالسازی انرژی درون

تاریخ ایران و جهان

کتاب روانشناسی

ریکاوری پیامک های حذف شده 100 درصد عملی

ردیابی افراد بدون نصب نرم افزار

درآمـد 300,000 هزارتومــان در 30 دقیقه! کاملا واقعــی (آپدیـت شد! فروردین 98)

آموزش سئو حرفه ایی وردپرس

کلید و ترجمه کامل Readings Intermediate

باینری آپشن

دوره آموزشی بازگردانی پیج های اینستاگرام

جواب کتاب کار Top Notch 1,2,3

کسب درآمد از اینترنت

پک شماره تلفن همراه

ربات فوق پیشرفته اینستاگرام

لکچر زبان انگلیسی

مقالات هنر،معماری و شهرسازی

مقالات علوم پزشکی (شامل تمامی رشته ها)

کنترل گوشی فرزندان 15.2

مقالات مدیریت مالی،بازرگانی،دولتی، جهانگردی و هتلداری

مقـــــالات مهندسی معدن

مقالات رشتـــه برق

مقالات علوم سیاسی

مقالات تربیت بدنی و علوم ورزشی

مقالات علوم اجتماعی

مقالات دامپروری،کشاورزی و محیط زیست

مقالات ریاضی

طرح توجیهی

پاورپوینت و مقالات رشته کامپیوتر

مقالات فلسفه و معارف اسلامی

مقالات مهندسی مواد

مقالات مهندسی مکانیک

مقالات IT

مقالات آمار

مقالات اقتصاد

مقالات حسابداری

مقالات مهندسی شیمی-پتروشیمی و پلیمر

مقالات عمران

مقالات تاریخ و فرهنگ

مقالات جغرافیا

مقالات زبان و ادبیات فارسی

مقالات صنایع

مقالات روانشناسی

پاسخ کتاب کار و متن فایل صوتی کتاب فورکرنر1،2،3،4

مقالات روانشناسی

مقالات حقوق

آمار سایت

نظرسنجی سایت

فروشگاه رو جطور عرض یابی می کنید (نظرت چیه ؟)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1257
  • بازدید دیروز : 148
  • بازدید کل : 954588

تحقیق جذابيت هاي توريسم،جهانگردی


تحقیق جذابيت هاي توريسم،جهانگردی

تعاريف جهانگردی:
به دليل چند وجهي بودن و ميان رشته اي بودن جهانگردي ، از ديدگاه هاي مختلفي اعم از اقتصادي ، جامعه شناختي ، جغرافيايي و مديريتي مي تواند مورد بررسي قرار گيرد . شايد به همين دليل است كه تا كنون تعاريف متعددي از جهانگردي با توجه به ديدگاه رشته هاي مختلف صورت گرفته است .
آرتور بورمن (۱۹۳۱) جهانگردي را چنين تعريف كرده است :« جهانگردي مجموعه مسافرتهايي را در بر مي گيرد كه به منظور استراحت و تفريح و تجارت يا ديگر فعاليت هاي شغلي و يا اينكه به منظور شركت در مراسم خاص انجام مي گيرد و غبيب شخص جهانگرد از محل سكونت دايم خود در طي اين مسافرت موقتي و گذرا مي باشد. بديهي است كسانيكه اقدام به مسافرت هاي شغلي منظمي بين محل كار و زندگي خود مي كنند مشمول اين تعريف نمي شوند.» . از ديدگاه بازاريابي و بازاريابان گردشگري به مجموعه فعاليتي گفته مي شود كه در جريان مسافرت يك گردشگر اتفاق مي افتد. اين فرايند شامل هر فرايندي از قبيل برنامه ريزي سفر ، مسافرت به مقصد ، اقامت ، بازگشت و حتي يادآوري خاطرات آن نيز مي شود. همچنين فعاليت هايي را كه گردشگر به عنوان بخشي از سفر انجام مي دهد نظير خريد كالاهاي مختلف و تعامل بين ميزبان و ميهمان را نيز در بر مي گيرد . به طور كلي مي توان هر گونه فعاليت و فعل و انفعالي را كه در جريان سفر يك سياحتگر اتفاق مي افتد گردشگري تلقي كرد (Lumsdon , les, 1997, 18) .
در سال ۱۹۴۲ اقتصاددان هاي سوييسي كه بيشتر جهانگردي را محور تحقيقات و مطالعات خود قرار داده بودند ، تعريف نسبتاً بهتري به دست دادند كه از آن جمله مي توان از تعريف هونزيكر – كراپف نام برد . به عقيده آنان جهانگردي عبارت است از ظهور مجموعه روابطي كه از مسافرت و اقامت يك نفر غيربومي بدون اقامت و اشتغال دايم در يك محل به وجود مي آيد . اين تعريف از جانب انجمن بين المللي متخصصين علمي جهانگردي يعني AIEST مورد قبول قرار گرفت (رضواني ، علي اصغر ؛ ۱۳۷۴ : ۲۸ ) .
در مسابقاتي كه اتحاديه بين المللي جهانگردي براي به دست آوردن يك تعريف جامعه از جهانگردي گذشته بود ، تعريف زير از ميان تعاريف به دست آمده برگزيده شده ، برطبق اين تعريف جامع از جهانگردي عبارت است از مجموعه تغييرات مكاني انسان ها و فعاليتي است كه از آن منتج مي شوند. اين تغييرات خود ناشي از به واقعيت پيوستن خواست هايي است كه انسان را به جابه جايي ودار مي كند و بالقوه در هر شخصي با شد ت و ضعف متفاوت وجود دارند. (رهنمايي ، تقي ؛ ۱۳۶۹ :۲۵ ) .
سازمان جهاني جهانگردي تعريف ذيل را در مورد جهانگردي ارايه كرده است : « جهانگردي يا گردشگري ، مجموعه كارهايي است كه فرد در مسافرت و در مكاني خارج از محيط محصول خود انجام مي دهد ، اين مسافرت بيش از يك سال طول نمي كشد و هدف آن تفريح ، تجارت يا فعاليت هاي ديگر است » . (W.T.O , 1997 )
در تمام تعاريف بالا ، اشتراكاتي از قبيل جدا شدن فرد از محل زندگي دايمي خود ، موقتي بودن سفر و فعاليت هايي مانند تفريح و سرگرمي و يا بازيد مشاهده مي شود.

تعاريف جهانگرد:
اصطلاح توريست (جهانگرد ) از قرن نوزدهم معمول شد در آن زمان اشراف زادگان فرانسه مي بايست براي تكميل تحصيلات و كسب تجربه هاي لازم زندگي اقدام به مسافرت نمايند اين جوانان در آن زمان توريست ناميده مي شدند و بعدها در فرانسه اين اصطلاح در مورد كساني به كار مي رفت كه براي سرگرمي و وقت گذراني و گردش به فرانسه سفر مي كردند و بعداً با تعميم بيشتر به كساني اطلاق مي شد كه اصولاً به اين منظور به سفر مي رفتند . كم كم توريست به بعضي از زبانهاي ديگر وارد شد و از آن واژه توريسم به وجود آمد ، از همان زمان توريست به بعضي از مسافرت ها و مسافريني گفته مي شود كه هدف آنها استراحت ، گردش ‌، سرگرمي و آشنايي با مردم بود و نه كسب درآمد و اشتغال به كار . در زبان فارسي اصطلاح سياح در گذشته به كساني گفته مي شد كه با هدف و منظور شخصي دست به سفر مي زنند ، مانند ناصر خسرو ، سعدي و اين واژه در زبان فارسي تا نيمه اول قرن بيستم در معني فوق به كار مي رفت تا آنكه دو واژه جهانگرد و جهانگردي جاي آن را گرفت اما در اروپا گرچه در قرن هفدهم احتياج به چاپ كتاب راهنمايي جهانگردي احساس شد ولي تعداد كساني قادر بودند براي سرگرمي و استراحت اقدام به سفر به يك كشور خارجي نمايند بسيار كم و محدود بود و اين عدم امكان و محدوديت تا قرن نوزدهم ادامه داشت ، زيرا مسافرت ها اغلب طولاني و ناراحت كننده بودند و وسايل حمل و نقل سريع و راحت وجود نداشت ، مخارج حمل و نقل و مسافرت نيز بسيار گران تمام مي شد. در سال ۱۹۲۵ كميته مخصوص آمارگيري مجمع ملل افراد زير را جهانگرد شناخت :
۱- كساني كه براي تفريح و دلايل شخصي با مقاصد پزشكي و درماني سفر مي كنند .
۲- كساني كه براي شركت در كنفرانس ها ، نمايشگاه ها ، مراسم مذهبي ، مسابقات ورزشي و از اين قبيل به كشورهاي ديگر سفر مي كنند.
۳- كساني كه به منظور بازاريابي و امور بازرگاني سفر مي كنند.
۴- افرادي كه با كشتي مسافرت مي كنند و در بندري در مسير راه تا ۲۴ ساعت اقامت مي نمايند.
در سال ۱۹۳۷ نیز کمیته ویژه در رم جهت بررسی پاره ای از مسائل صنعت توریسم تشکیل گردید و مفهوم توریسم تفریحی به این شرح ارائه شد؛ افرادی که در یک دوره ۲۴ ساعته یا بیشتر به یک کشور خارجی سفر می کنند توریست خوانده می شوند. این کمیته مسافرت های زیر را به عنوان حرکت های توریستی به شمار آورد.
۱- افرادی که جهت خوشگذرانی ، دلایل شخصی و مسائل بهداشتی به مسافرت می روند.
۲- افرادی که برای شرکت در کنفرانس مسافرت می کنند.
۳- افرادی که جهت انجام کارهای بازرگانی مسافرت می کنند.
۴- افرادی که به گردش دریایی می روند.
در سال ۱۹۶۳ از طرف سازمان ملل و براساس پیشنهاد کنفرانس بین المللی ترانسپورت و جهانگردی (IUOTO) در رم تعریف زیر از جهانگردی ارائه شده توریست یا بازدید کننده موقت کسی است که به منظور تفریح ، استراحت ، گذران تعطیلات ، بازدید از نقاط دیدنی ، انجام امور پزشکی ، درمانی و معالجه ، تجارب ، ورزش ، زیارت ، دیدار از خانواده ، مأموریت و شرکت در کنفرانس ها ، به کشورهای غیر از کشور خود سفر می کنند ، مشروط بر اینکه حداقل مدت اقامت او از ۲۴ ساعت کمتر واز سه ماه بیشتر نبوده و کسب شغل و پیشه هم مدنظر نباشد.
سازمان جهانی جهانگردی (W.T.O) ضمن انجام یک تقسیم بندی بین اصطلاحات جهانگرد یا گردشگر (Tourist) گردشگر یک روزه (same day visitor) ، دیدار کننده (visitor) و مسافر (Traveler ) تعاریف ذیر را ارائه می دهد :
۱- جهانگرد یا گردشگر(دیدار کننده یک شبه ) : مقصود کسی است که دست کم یک شب در یک اقامتگاه عمومی یا خصوصی ، در محل مورد بازید به سر برد.
۲- گردشگر یک روزه کسی است که یک روز به مکان دیگری می رود ولی شب را آنجا نمی گذراند .
۳- دیدار کننده کسی است که به مکانی غیر از محیط معمولی خود مسافرت می کند کمتر از ۱۲ ماه متوالی در آن به سر می برد و هدف اصلی از این مسافرت این نیست که در مکان مورد بازدید در ازاء در یافت پول کار کند.
مسافر کسی است که که بین دو یا چند نقطه مسافرت کند.
با توجه به مجموعه تعاریف عنوان شده در مورد جهانگرد ، باید گفت سه ویژگی اصلی در این تعاریف مدنظر است :
الف ) مدت زمان مسافرت
ب) فاصله مکانی
ج) انگیزه ها و اهداف مسافرت
بنابراین جهانگرد به کسی اطلاق می شود که مدت زمان سفر او بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از ۱۲ ماه به طول انجامد ، فاصله مکانی مسافرت باید بیش از ۷۰ کیلومتر باشد و سفر او با یکی از انگیزه های تفریحی استراحتی ، فرهنگی ، دیدار از آثار باستانی و تاریخی ، بازدید از مناظر طبیعی و یا موارد مشابه صورت گیرد.
البته با در نظر گرفتن اهداف ، انگیزه ها ، مقاصد و مدت سفر جهانگردی تقسیم بندی های مختلفی از جهانگرد صورت گرفته است که در شکل۱ تقسیم بندی سازمان جهانی جهانگردی از دیدار کنندگان بین المللی آورده شده است .

انواع جهانگردي:
تا قبل از جنگ جهاني اول ، امكانات تفكيك اشكال جهانگردي با توجه به طبقات وجود نداشت ، در حالي كه امروزه بايد عوامل را مورد استفاده قرار دهد كه اين عوامل شامل زمان ، مكان ، انگيزه و هدف است با توجه به مدت زمان اقامت و يا عبارتي ديگر طول مدت مسافرت مي توان از جهانگردي كوتاه مدت و جهانگردي دراز مدت صحبت نمود و آنها را از يكديگر تفيكيك كرد. فصل سال نيز مي توان از جهانگردي كوتاه مدت و جهانگردي دراز مدت صحبت نمود و آنها را از يكديگر تفكيك كرد . فصل سال نيز مي تواند دو نوع از جهانگردي را كه شامل توريسم زمستاني (از آبان تا فروردين ) و توريسم تابستاني (از ارديبهشت تا مهرماه ) است ، مشخص نماید . مکان مسافرت و یا محل اقامتی که توریست انتخاب می کند ، نیز ، شکل معینی را عرضه می دارد . اقامت ممکن است در هتل ، کمپینگ ، ویلای شخصی و یا خانه های اجاره ای باشد. انجام چنین مسافرت هایی معمولاً توسط وسایط حمل و نقل زمینی ، هوایی و یا دریایی صورت می گیرد که این عامل نیز خود می تواند شکل خاصی از جهانگردی را بنام جهانگردی زمینی ، هوایی و دریایی را به وجود آورد.

 

نوع فایل : ورد (doc)

حجم فایل : ۴۸ کیلوبایت (zip)

تعداد صفحات : ۲۶ صفحه

قیمت : 400 تومان


مبلغ واقعی 5,000 تومان    60% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1037

برچسب های مهم

فارس - شیراز

مهم 1: دوستان گرامی, درصورت موجود نبودن کتاب صوتی مورد نظر شما در فروشگاه , می توانید به پشتیبانی فروشگاه اسم کتاب و نویسنده کتاب مورد نظر را ارسال کنید تا در صورت موجود بودن در دیتابیس ما آن را با قیمت مطلوب و رضایت بخش به شما تحویل دهیم.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما