ıllıllı پروژه و مقــالات دانشــــجویی ıllıllı

ایـن سایــت تابــــع قوانـین جـــــمهوری اسلامی ایــــران مـی بـــاشد. اکثر مطالب دارای نام صاحب اثر و محل انتشار می باشند در صورتی که مایل به انتشار مطلب خود نیستید کافی است از صفحه تماس با ما، ما را مطلع کنید. لطفا از مطالب فقط در پیشینه تحقیق استفاده کنید و هرگز کپی نکنید.

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

نظرسنجی سایت

فروشگاه رو جطور عرض یابی می کنید (نظرت چیه ؟)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 109
  • بازدید دیروز : 208
  • بازدید کل : 150255

پیوند ها

آمار بازدید سایت

مقاله بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صادرات مصنوعات فیروزه ای


مقاله بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صادرات مصنوعات فیروزه ای

مقدمه:
بررسي آمار صادرات و واردات در سال ۱۲۶۸ ه ش نشان مي‌دهد كه محصولات كشاورزي و دامي عمده ترين بخش محصولات صادراتي ايران در يك قرن پيش بوده است. در آن زمان ابريشم، برنج، پنبه، توتون و تنباكو از اقلام عمده صادراتي كشور بوده‌اند كه امروزه بمنظور وارد كردن اغلب آنها سالانه مبلغ قابل ملاحظه اي ارز از كشور خارج مي‌شود. اين آمار همچنين نشان مي‌دهد كه با وجود كسري موازنه تجاري در سال۱۲۶۸ ه ش ، درآمد حاصل از صدور كالاهاي كشاورزي به تنهايي قادر به جبران بيش از نيمي از هزينه‌هاي مربوط به واردات كشور بوده است ولي تا سال ۱۳۲۰ ه ش سهم صادرات غير نفتي به تديريج تقليل مي‌يابد چنانكه سهم صادرات غير نفتي از كل مبادلات بازرگاني خارجي به يك سوم مي‌رسد و تا سال ۱۳۳۰ ه ش اين نسبت به حدود يك چهارم تنزل پيدا مي‌كند. روند گسترش واردات در پي افزايش درآمد‌هاي ناشي از فروش نفت به نحوي شتاب مي‌گيرد كه توليد داخلي تحت الشعاع واردات كالا واقع شده و تجارت خارجي به اهرم فشار بر اقتصاد ملي بدل مي‌شود. بنابراين از حدود يكصد سال پيش رابطه تحويل نفت در مقابل دريافت كالاي ساخته شده، هسته اصلي بازرگاني خارجي كشور گرديده و وابستگي اقتصادي در نتيجه وجود اين بافت ناسالم ايجاد و تحكيم شده است.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي بمنظور تغيير روند بازرگاني خارجي با توجه به نيازهاي واقعي كشور، تلاشهايي بعمل آمد. اما از هم گسيختگي اقتصاد كشور بدليل اعتصابات گسترده مردم در سال ۱۳۵۷ و عدم وجود برنامه مشخص و نيز بروز عوامل متعدد سياسي موجب گرديد كه سهم واردات مصرفي همچنان به روند صعودي خود ادامه دهد. بعدها نيز تحريم اقتصادي و جنگ تحميلي، ميزان صادرات را بشدت كاهش داد. بطوريكه در حال حاضر تجارت خارجي ايران با صادرات تك محصولي (نفت) و وابستگي شديد به ارز حاصل از آن مشخص مي‌باشد. در سالهاي اخير دولت تلاشهاي بسياري به منظور افزودن بر سهم صادرات غير نفتي بعمل آورده است. در اين راستا صادرات سنگهاي قيمتي و بخصوص فيروزه نيشابور مي‌تواند مثمر ثمر واقع گردد، چراكه فيروزه نيشابور بعنوان بهترين فيروزه جهان، داراي شهرت بين المللي است و در صورت توجه بيشتر به صادرات آن مي‌تواند ارز آوري مناسبي ايجاد نمايد.

نوع تحقيق:
به طور کلي تحقيقات علمي را به دو دسته تعرفه تقسيم مي‌نمايند:
۱) تحقيقات کاربردي
۲) تحقيقات بنيادي
تحقيق کاربردي در جستجوي دستيابي به يک هدف علمي است و تاکيد آن بر تامين سعادت و رفاه توده مردم و مطلوب بودن فعاليت است. براي نوع تحقيق چنانچه درست انجام شود اطلاعات سودمندي در زمينه برنامه ريزي طرح و توسعه شيوه‌هاي علمي فعاليت اجرايي بدست مي‌دهد. دانشي که بدين طريق کسب مي‌شود راهنما و دستورالعملي براي فعاليتهاي عملي خواهد بود.اما هدف عمده و اساسي تحقيق بنيادي به افزايش حيطه دانش و آگاهي است. هدف تحقيق بنيادي تدوين نکات قابل تعميم يک نظريه يا يک پيش بيني انتزاعي است در صورتيکه در تحقيق کاربردي پيش بيني در شرايط عملي و عيني صورت مي‌پذيرد با توجه به مطالب فوق به اين پروژه از نوع تحقيق کاربردي مي‌باشد.

روش تحقيق:
با در نظر گرفتن اينکه هدف عمده اين پروژه بررسي وضعيت فعلي مديريت بازار فيروزه استان خراسان و با توجه به نتايج حاصل از آن، راهکارهاي مناسب جهت افزايش صادرات مصنوعات فيروزه اي پيشنهاد مي‌گردد و لذا روش «پيمايشي يا زمينه يابي» براي انجام آن استفاده شده است دلايل عمده استفاده از اين روش تحقيق عبارتند از:
۱- رايج ترين روش گرد آوري داده‌ها در علوم اجتماعي به تحقيق زمينه يابي است.
۲- معمولا تحقيق زمينه يابي به منظور کشف در واقعيتهاي موجود يا آنچه که هست انجام مي‌شود. به عبارت ديگر اين روش پژوهش به منظور توصيف يک جامعه تحقيقي ؟ توزيع يک پديده معين انجام مي‌شود. به همين دليل محقق در مورد علت وجودي توزيع بحث نمي کند بلکه تنها به چگونگي آن در جامعه مورد پژوهش مي‌پردازد و آن را توصيف مي‌کند. توصيف نمونه مي‌تواند وسيله اي براي دستيابي جامعه اي که نمونه از آن انتخاب شده است باشد چگونگي توزيع ويژگي مورد تحقيق در نمونه اي که نماينده واقعي جامعه مورد مطالعه است مي‌تواند با توزيع آن ويژگي در خود جامعه که نمونه از آن انتخاب شده است مشابه باشد.

جامعه آماري به منظور جمع آوري مورد نياز براي آزمون فرضيه‌هاي تحقيق، از دو جامعه آماري به شرح زير استفاده گرديده است:
۱) فيروزه تراشان مستقر در بازار امام رضا (ع) مشهد
۲) صادر کنندگان فعال مصنوعات فيروزه اي استان خراسان که داراي کارت بازرگاني باشند.

حجم نمونه و روش نمونه گيری:
با استفاده از اطلاعات دريافتي از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مشهد مشخص گرديد که در حال حاضر، صادر کنندگان فعال مصنوعات فيروزه اي استان ۸ نفر مي‌باشند بنابراين تمام اعضاي جامعه آماري مذکور، مورد بررسي و نظر خواهي قرار گرفتند. در مورد جامعه آماري فيروزه تراشان حجم از طريق فرمول کوهن بصورت زير محاسبه گرديد.

 

فهرست مطالب دانلود رایگان پایان نامه بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صادرات مصنوعات فیروزه ای :


فصل اول
طرح تحقيق
۱- مقدمه
۲- بيان مسئله
۳- ضرورت انجام تحقيق
۴- فرضيه‌هاي تحقيق
۵- اهداف مورد نظر براي انجام تحقيق
۶- روش تحقيق
۱- جامعه آماری
۲- نمونه گيري
۳- محدوديت‌ها و مشكلات انجام تحقيق
۴- پيشينه تحقيق
۵- تعريف واژه‌هاي تخصصي مورد استفاده در تحقيق

فصل دوم
پيشينه تحقيق
بخش اول مباني نظري مرتبط به «فيروزه»
۲-۱-۱- مختصري در مورد تاريخچه جواهرات
۲-۱-۲- قدمت استخراج فيروزه
۲-۱-۳- علم شناخت سنگهاي قيمتي و اهميت آن در جهان
۲-۱-۴- انواع فيروزه
۲-۱-۵- نحوه ساخته شدن فيروزه
۲-۱-۶- فضيلت فيروزه در اسلام
۲-۱-۷- معادن فيروزه
۲-۱-۸- كلياتي در مورد برش و جلاي كاني‌ها و سنگهاي جواهر رنگي
۲-۱-۹- تراش فيروزه
۲-۱-۱۰- مشخصات بهترين نوع فيروزه تراشيده
۲-۱-۱۱- صادرات فيروزه
بخش دوم مباني نظري مرتبط با «آميخته بازاريابي»
۲-۲-۱- تعريف بازاريابي
۲-۲-۲- فلسفه مديريت بازاريابي
۲-۲-۳- عوامل مؤثر در تغيير تقاضا
۲-۲-۴- عوامل مؤثر در اقدام به خريد
۲-۲-۵- فرآيند تصميم خريد
۲-۲-۶- مفهوم مدرن بازاريابي
۲-۲-۷- آميخته بازاريابي (Marketing Mix)
۲-۲-۸- جايگاه يابي در بازار

فصل سوم
روش تحقيق
۳-۱ نوع تحقيق به طور کلي تحقيقات علمي را به دو دسته تعرفه تقسيم مي‌نمايند
۳-۲ روش تحقيق
منابع وماخذ

فصل چهارم
جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل داده‌ها
۴-۱- ويژگيهاي پاسخگويان
۴-۱-۱- ويژگيهاي صادر كنندگان مصنوعات فيرزوه اي
۴-۱-۲-ويژگيهاي فيروزه تراشان
۲-۴- آزمون فرضيه‌ها

فصل پنجم
نتيجه گيري و پيشنهادها
۵-۱- مقدمه
۵-۲- نتيجه گيري در مورد ويژگي‌هاي پاسخگويان
۵-۲-۱- نتيجه گيري در مورد ويژگي‌هاي «صادركنندگان مصنوعات فيروزه اي»
۵-۲-۲- نتيجه گيري در مورد ويژگي‌هاي «فيروزه تراشان»
۵-۳- نتيجه گيري در مورد فرضيه‌هاي تحقيق
۵-۳-۱- نتيجه گيري در مورد فرضيه اول
۵-۳-۲- نتيجه گيري در مورد فرضيه دوم
۵-۳-۳- نتيجه گيري در مورد فرضيه سوم
۵-۳-۴- نتيجه گيري در مورد فرضيه چهارم
۵-۳-۵- نتيجه گيري در مورد فرضيه پنجم
۵-۵- موضوعات پيشنهادي براي تحقيقات تكميلي
منابع

 

نوع فایل : ورد (doc)

حجم فایل : ۱۰۷ کیلوبایت (zip)

تعداد صفحات : ۱۱۶ صفحه

قیمت : 400 تومان


مبلغ واقعی 1,000 تومان    60% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

فارس - نی ریز

پاورپوینت و مقالات دانشجویی
" فروشگاهی از 4KIA "

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما