چكيده:
از زماني كه سيستم مديريت اتوماتيك پرواز در صنعت هواپيمايي به كار گرفته شد تحولاتي نظير توسعه قابل توجه ناوبري، كاهش كنترل فردي خلبان در مسيرهاي پر ترافيك و كنترل ميزان سوخت و كاهش هزينههاي ناشي از آن را در پي داشت از اين رو تجهيز هر هواپيما به اين دستگاه از مزاياي رتبة اول آن محسوب مي شود. اين مهم را مديريت هاي هواپيمايي، خلبانان و كادر فني بدان اذعان دارند. در اين بررسي سعي گرديده است موضوع، از ديدگاه فني – عملياتي مورد دقت نظر قرار گيرد و در طي سه فصل به بحث و بررسي بر روي قسمتهاي مختلف اين سيستم و كاربردهاي آن به لحاظ عملياتي و ناوبري و ارائه اطلاعات و راهنمائي هاي مناسب به گروه پروازي، پرداخته شود.
در فصل اول از نظر كلي، قسمتهاي مختلف سيستم تحت بررسي قرار خواهد گرفت و در فصل دوم سيستم FMS يكي از نمونه هواپيماهاي موجود در ايران (فوكر ۱۰۰)تحت بررسي قرار گرفته و فصل سوم به ارائه يك نتيجهگيري كلي و مطالب حاشيه اي پرداخته است.
مقدمه:
در دنياي امروز دستگاه هاي ديجيتال الكترونيك با هدف كارآئي بهتر، پاسخ سريعتر، حجم كوچكتر، وزن كمتر، و نهايتاً با هزينه ساخت و تعمير كمتري نسبت به نمونه هاي آنالوگ ساخته شده اند. بدين جهت در هواپيماهاي مدرن سعي در بكارگيري خلاصه تر از مدارات ديجيتال مي شود و هنر تكنولوژي در اين است كه با گذشت زمان مدارات مجتمع با تعداد كمتري در خدمت سيستم قرار دهد. سيستم هاي ديجيتال زمان بين وقوع اشكال و متعاقب آن تعمير و اصلاح را كمتر مي كند. دستگاه تست (BITE) (Built-in) موجود در اكثر سيستم هاي ديجيتال، جداسازي سريع مورد اشكال را ارائه مي دهد. مزيت ديگر مدارات ديجيتال قابل جابجايي بودن و قابل جداسازي آنها از سيستم الكتريك هواپيما است. وجود High-Efficiency phosphors و فيلترهاي چشمي MultiBand-Pass به منظور مقايسه بهتر، تغيير نور و قابل خواندن در مواقع مختلف از مزاياي ديگر نشان دهنده هاي ديجيتال مي باشد. از كاربردهاي مدارات ديجيتال، سيستم مديريت اتوماتيك پرواز (FMS) ميباشد كه در صنعت حمل و نقل هوائي تحول قابل ملاحظه اي را ايجاد كرده است. هم اكنون در كشور ما يكي از انواع هواپيماهاي مجهز به سيستم FMS هواپيما فوكر ۱۰۰ ساخت كارخانه فوكر هلند است. كه در اين پروژه مفصلاً توضيح داده خواهد شد.
فهرست مطالب دانلود پروژه بررسی سيستم مديريت پرواز (FMS) در هواپيمای فوكر ۱۰۰:
فصل اول: شرح كلي سيستم FMS
۱-۱ توضيحات كلي در رابطه با سيستم FMS
۱-۲ نحوة تغذيه و فعاليت سيستم FMS
۱-۳ اطلاعات ذخيره شده در FMC
فصل دوم: نحوه عملكرد سيستم FMS
۲-۱ بررسي عمليات مديريت پرواز
۲-۲ بررسي انجام عمليات ناوبري توسط FMS
۲-۳ مدهاي مختلف ناوبري
۲-۴ نحوه انجام عمليات مديريت پرواز
۲-۵ بررسي مد راهنمايي (Guidance)
۲-۶ نحوه فراهم شدن اطلاعات بر روي نشان دهنده هاي EFIS
۲-۷ صفحات (CDU pages)CDU
۲-۸ پيغامهاي (CDU Message) CDU
۲-۹ روشهاي تست كردن سيستم FMS
فصل سوم: نتيجه گيري و پاورقي ها
۳-۱ خلاصه اي از عملكرد سيستم به صورت فلوچارت
۳-۲ توضيحي مختصر در مورد ARINC
فهرست مراجع
ضمايم
واژه نامه
چكيده لاتين
نوع فایل : ورد (doc)
حجم فایل : ۱۳٫۵ مگابایت (zip)
محل ارائه : دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری
مقطع : کارشناسی
تعداد صفحات : ۹۹ صفحه
قیمت : 1200 تومان
مبلغ واقعی 5,000 تومان 60% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
برچسب های مهم