ıllıllı پروژه و مقــالات دانشــــجویی ıllıllı

ایـن سایــت تابــــع قوانـین جـــــمهوری اسلامی ایــــران مـی بـــاشد. اکثر مطالب دارای نام صاحب اثر و محل انتشار می باشند در صورتی که مایل به انتشار مطلب خود نیستید کافی است از صفحه تماس با ما، ما را مطلع کنید. لطفا از مطالب فقط در پیشینه تحقیق استفاده کنید و هرگز کپی نکنید.

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

نظرسنجی سایت

فروشگاه رو جطور عرض یابی می کنید (نظرت چیه ؟)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 508
  • بازدید دیروز : 208
  • بازدید کل : 150654

پیوند ها

آمار بازدید سایت

مقاله بازيابی روغن پايه از روغن مستعمل به روش استخراج با حلال


مقاله بازيابی روغن پايه از روغن مستعمل به روش استخراج با حلال

۱-۱) مقدمه:
واژه روغن از دو قسمت «رو» و «غن» تشكيل شده است. «رو» از مصدر رفتن و روان شدن و «غن» به سنگ عصاري گفته مي‌شود. اين برمي‌گردد به گذشته دور، زماني كه دانه‌هاي روغني را در زير سنگ عصاري (سنگ فشارنده و عصاره‌گير) كه توسط اسب عصاري چرخانده مي‌شد، له كرده و آنچه را كه از زير سنگ خارج و جاري مي‌شد «روغن» مي‌گفتند بنابراين روغن يعني «روان شده از غن».

روغن‌های صنعتی:
گر چه بيشتر كاربرد روغن‌هاي صنعتي، روانسازي قطعات متحرك در ماشين آلات و حفاظت از قطعات در برابر سائيدگي و گرد و خاك و دما مي‌باشد. اما چون روغن به عنوان يك ماده شيميائي داراي خواص مطلوبي از نظر مكانيكي، ترمو ديناميكي و غيره است، در بعضي از كاربردهاي صنعتي، روغن وظايفي غير از روانسازي از خود ايفا مي‌نمايد. مثلاً قدرت هيدروليكي روغن، مقاومت دي‌الكتريكي، قدرت انتقال حرارت روغن مهم مي‌باشد. در هر يك از اين كاربرد‌ها، روغن با شرايط خاصي روبرو است.
دامنه كاربردهاي روغن‌هاي صنعتي بسيار وسيع است و مي‌توان آن‌ها را به دو دسته كلي تقسيم بندي نمود:

الف) كاربرد روغن‌های صنعتی برای مصارف صنعتی:

در تاسيسات صنعتي، اجزاء گوناگوني وجود دارد كه نياز به روغن‌كاري دارند، مانند انواع ياتاقان‌ها، دنده‌ها، كوپلينگ‌ها، زنجيرها، سيلندرها و غيره. وظيفه روغن در اين اجزاء عمدتاً جلوگيري يا كاهش اصطكاك و سائيدگي است. با توجه به اينكه فاكتورهاي گوناگوني در روغن‌كاري هر يك از اجزاء ماشين موثر مي‌باشد آشنايي با اين فاكتورها در شناخت ويژگي‌هاي روغن مناسبي كه براي هر كاربردي بايد استفاده شود بسيار ضروري مي‌باشد.

ب) كاربرد روغن‌های صنعتی برای مصارف خاص:
منظور از كاربردهاي اختصاصي كاربردهايي هستند كه در آن‌ها روغن بايد داراي ويژگي‌هاي خاصي باشد، تا بتواند وظيفه و يا مجموعه وظايفي را كه عهده دار است انجام دهد. مانند روغن‌هاي بستر كه از نظر اصطكاكي بايد داراي ويژگي‌هاي خاصي باشند. در بعضي از كاربردهاي اختصاصي مسئله روانكاري اهميت چنداني نداشته و وظايف ديگري از روغن مد نظر مي‌باشد مانند روغن‌هاي هيدروليك براي انتقال نيرو، روغن‌هاي ترانسفورمر براي ايجاد محيطي عايق، روغن‌هاي انتقال حرارت براي تبادل حرارت و روغن‌هاي پروسس به عنوان بخشي از مواد اوليه كه در فرآيند توليد بعضي محصولات به كار مي‌روند. فهرست مهمترين كاربردهاي اختصاصي روغن به شرح زير مي‌باشد.

روغن‌هاي توربين: توربين‌هاي گاز، توربين‌هاي آب، توربين‌هاي بخار.
روغن‌هاي كمپرسور: كمپرسورهاي هوا، كمپرسورهاي گاز.
روغن‌هاي انتقال حرارت.
روغن‌هاي فلز كاري: ماشين ابزار، نورد، آبكاري، فرم‌دهي.
روغن‌هاي برقي: ترانسفورمر، كابل، كليدهاي برقي.
روغن‌هاي پروسس: پروسس توليد لاستيك، سم كشاورزي، جوهر، پلاستيك، ضد زنگ و روغن‌هاي سفيد.
روغن‌هاي هيدروليک: هيدروليك معمولي، هيدروليك ضد آتش.

فهرست مطالب دانلود پایان نامه بازيابی روغن پايه از روغن مستعمل به روش استخراج با حلال:


فصل اول: شناخت، طبقه ‌بندي و كاربرد روغن‌هاي روانساز
۱-۱ ) مقدمه
۱-۲ ) روغن موتور
۱-۲-۱) توليد روغن موتور
۱-۲-۱-۱) فرآيند هيدرو تريتينگ
۱-۲-۱-۲) بهينه سازي فرآيند
۱-۲-۱-۳) مقايسه فرآيندهاي HT‌ و SE
۱-۲-۱-۴) مقايسه اقتصادي روش‌هاي HT‌ و SE
۱-۲-۱-۵) كنترل كيفيت محصول
۱-۲-۱-۶) نگاهي به آينده
۱-۲-۲) روغن‌هاي موتور پايه سنتيتيك
۱-۲-۲-۱) انواع روغن‌هاي سنتيتك
۱-۲-۲-۲) تاريخچه روغن‌هاي سنتيتك
۱-۲-۲-۳) علل پيدايش و روي آوردن به روغن‌هاي سنتيتك
۱-۲-۲-۴) نقش روغن‌هاي سنتيتك در اقتصاد سوخت
۱-۲-۳) طبقه بندي‌ها و استانداردهاي روغن
۱-۲-۳-۱) طبقه بندي روغن‌ها بر حسب ويسكوزيته
۱-۲-۳-۲) طبقه بندي روغن‌ها بر حسب كارائي
۱-۲-۳-۲-۱) طبقه بندي API‌ براي روغن موتور
۱-۲-۳-۲-۲) طبقه بندي روغن‌ها توسط مراجع نظامي
۱-۲-۳-۲-۳) طبقه بندي CCMC
۱-۲-۳-۲-۴) طبقه بندی روغن موتور توسط سازندگان خودرو
۱-۲-۴) طبقه بندي روغن‌هاي دو زمانه

فصل دوم: مشخص سازی روغن‌های روانساز و مستعمل از لحاظ تركيب
۲-۱) كليات
۲-۱-۱ ) پاکسازی محيط زيست از آلودگی روانکارها
۲-۱-۲ ) حفظ منابع با ارزش نفتی
۲-۲) روغن‌هاي روان كننده و نقش آن‌ها
۲-۳) شناخت هيدرو كربورهاي روغن پايه
۲-۳-۱) گروه پارافينيك
۲-۳-۲) گروه نفتنيك
۲-۳-۳) گروه آروماتيك
۲-۴) روغن‌‌هاي مصنوعي
۲-۵) مواد افزودني روغن موتور
۲-۶) تعاريف
۲-۷) آناليز خوراك ورودي براي بازيابي روغن

فصل سوم: روش‌هاي بازيابي روغن مستعمل
۳-۱) روش اسيد و خاك رنگبر
۳-۱-۱) روش پوكولاسيون
۳-۱-۲) روش تماسي
۳-۲) بازيابي به روش ماتيس
۳-۳) روش IFP
۳-۴) روش استخراج و انعقاد به وسيله حلال آلي
۳-۴-۱) معيارهاي انتخاب حلال
۳-۴-۱-۱) درصد لجن تشكيل شده
۳-۴-۱-۲) سرعت ته‌نشيني

فصل چهارم: مواد و روش‌ها
۴-۱) مواد
۴-۱-۱) روغن مستعمل
۴-۱-۲) حلال‌ها
۴-۲) وسائل و دستگاه‌ها
۴-۳) آزمايش‌ها
۴-۳-۱) جداسازي مواد با نقطه جوش پايين از روغن مستعمل
۴ -۳-۲) تعيين درصد ناخالصي‌هاي جدا شده براي هر حلال در نسبت‌‌هاي مختلف
۴-۳-۳) منحني ته‌نشيني
۴-۳-۴) بررسي KOH و تعيين مقدار بهينه آن

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري
۵-۱) درصد ناخالصي‌هاي خشك جدا شده بوسيله حلالهاي مختلف
۵-۲) اثر دما
۵-۳) منحني ته‌نشيني
۵-۴) اثر KOH‌
مراجع

نوع فایل : ورد (doc)

حجم فایل : ۴۶۵ کیلوبایت (zip)

تعداد صفحات : ۱۴۲ صفحه

قیمت : 1200 تومان


مبلغ واقعی 3,000 تومان    60% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 1,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 364

برچسب های مهم

فارس - نی ریز

پاورپوینت و مقالات دانشجویی
" فروشگاهی از 4KIA "

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما