محل لوگو

فرم خام مبایعه نامه خودرو - ملک و املاک

دانلود درسنامه بهداشت عمومی 1 و 2 خالد رحمانی - ( نسخه کامل )

دانلود کتاب صوتی پاک زیستن - انجمن معتادان گمنام (نسخه کامل)

متن کامل کتابهای گات ایت got it 1,2,3,4,starter

کتاب کره ای ویتامین یک VITAMIN KOREAN 1 (نسخه pdf)

نمونه سوالات تستی اصول سرپرستی ناصر ابرقویی علمی کاربردی

کتاب صدای خود را آزاد کنید

دانلود اسکریپت اتوماتیک هوشمندسایت فری بیتکوین 2020 برای گوشی و کامپیوتر

دانلود پوزیشن شیرین ( آموزش تصویری پوزیشن های مختلف جنسی)

دانلود کتاب نظریه زبانها و اتوماتا

کتاب معلم Nuevo prisma A1 libro de profesor (A2)

کلیات حقوق جزا بر اساس کتاب دکتر محمدعلی اردبیلی

پکیج جامع آموزشی سلامتی با قدرت ذهن

پکیج کامل سابلیمینال جذب عشق (جذب همسر و بهبود رابطه)

پکیج آموزش انواع کینزی ها و فعالسازی انرژی درون

موتورسیکلت

قرارداد اجاره نامه سایز a3 و a4

جزوه و آموزش کامل تصمیم گیری چند معیاره MADM و MODM همراه با مثال های متعدد

آموزش کامل ساخت ربات تلگرام بدون نرم افزار

پکیج آموزش انواع کینزی ها و فعالسازی انرژی درون

تاریخ ایران و جهان

کتاب روانشناسی

ریکاوری پیامک های حذف شده 100 درصد عملی

ردیابی افراد بدون نصب نرم افزار

درآمـد 300,000 هزارتومــان در 30 دقیقه! کاملا واقعــی (آپدیـت شد! فروردین 98)

آموزش سئو حرفه ایی وردپرس

کلید و ترجمه کامل Readings Intermediate

باینری آپشن

دوره آموزشی بازگردانی پیج های اینستاگرام

جواب کتاب کار Top Notch 1,2,3

کسب درآمد از اینترنت

پک شماره تلفن همراه

ربات فوق پیشرفته اینستاگرام

لکچر زبان انگلیسی

مقالات هنر،معماری و شهرسازی

مقالات علوم پزشکی (شامل تمامی رشته ها)

کنترل گوشی فرزندان 15.2

مقالات مدیریت مالی،بازرگانی،دولتی، جهانگردی و هتلداری

مقـــــالات مهندسی معدن

مقالات رشتـــه برق

مقالات علوم سیاسی

مقالات تربیت بدنی و علوم ورزشی

مقالات علوم اجتماعی

مقالات دامپروری،کشاورزی و محیط زیست

مقالات ریاضی

طرح توجیهی

پاورپوینت و مقالات رشته کامپیوتر

مقالات فلسفه و معارف اسلامی

مقالات مهندسی مواد

مقالات مهندسی مکانیک

مقالات IT

مقالات آمار

مقالات اقتصاد

مقالات حسابداری

مقالات مهندسی شیمی-پتروشیمی و پلیمر

مقالات عمران

مقالات تاریخ و فرهنگ

مقالات جغرافیا

مقالات زبان و ادبیات فارسی

مقالات صنایع

مقالات روانشناسی

پاسخ کتاب کار و متن فایل صوتی کتاب فورکرنر1،2،3،4

مقالات روانشناسی

مقالات حقوق

آمار سایت

نظرسنجی سایت

فروشگاه رو جطور عرض یابی می کنید (نظرت چیه ؟)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 66
  • بازدید دیروز : 58
  • بازدید کل : 953060

مقاله بررسی تأثیر ارتعاش، جوانه زایی و بهسازی بر ساختار و خواص مکانیکی آلیاژ آلومینیوم ۳۸۰A


مقاله بررسی تأثیر ارتعاش، جوانه زایی و بهسازی بر ساختار و خواص مکانیکی آلیاژ آلومینیوم ۳۸۰A

چکیده:
در این پژوهش، تأثیر اعمال ارتعاش مکانیکی در حین انجماد با فرآیندهای متداول جوانه زایی و بهسازی در حالت ریخته گری استاتیک، بر ویژگیهای ریزساختاری، فیزیکی و مکانیکی آلیاژ آلومینیوم ۳۸۰A نظیر اندازه دانه، فاصله بین بازوهای دندریتی، چگالی، استحکام تسلیم، استحکام کششی نهایی، درصد ازدیاد طول نسبی و سختی مورد بررسی قرار گرفته است. پس از انجام مطالعات اولیه، نمونه هایی در دو شرایط ریخته گری استاتیک و دینامیک (فرکانس Hz60 و دامنه mm2) و در هر حالت، بهمراه جوانه زا، بهساز و نیز بدون مواد افزودنی ریخته گری شدند. پس از انجام آزمایش های مربوطه، میزان استحکام کششی نهایی، تسلیم و درصد ازدیاد طول نسبی نمونه ریخته شده در فرکانس Hz60 نسبت به نمونه های جوانه زایی و بهسازی شده در شرایط ریخته گری استاتیک به ترتیب %۲۷، %۲۹، %۶۴ افزایش یافته و اندازه متوسط فاصله بین بازوهای ثانویه دندریتهای آن نیز %۵۶ کاهش یافته است. اثرات مضاف مشاهدهه شده در اثر اعمال ارتعاش بر خواص فیزیکی و مکانیکی نمونه ها، بسیار فراتر از فرآیندهای متداول سنتی جوانه زایی و بهسازی بوده، بگونه ایکه اعمال ارتعاش علاوه بر کاهش کلی اندازه دانه، پتانسیل زیادی را برای کاهش حفرات و تخلخل از طریق شدت بخشیدن به پدیده تغذیه جرمی فراهم آورده و سبب ایجاد ریزساختاری همگن با خواص مکانیکی بالاتر شده است.

مقدمه:
آلیاژهای آلومینیوم- سیلیسیم ریختگی، موادی چند فلزی با ریزساختارهای ترکیبی می باشند که براساس طبقه بندی انجمن آلومینیوم، در گروه های xx.x3 (آلیاژهاین آلومینیوم- سیلیسیم بهمراه مس و یا منیزیم) و xx.x4 (آلیاژهای آلومینیوم- سیلیسیم) قرار می گیرند. خواص مکانیکی آلیاژهای مذکور، تابعی از اندازه دانه فاز زمینه و شکل، اندازه و توزیع فازهای گسسته تولید شده در حین ریخته گری می باشد. تیغه های درشت سیلیسیم یوتکتیک و حفرات سبب کاهش استحکام نهایی داکتیلیته و مقاومت به ضربه آلیاژهای مذکور می گردند.
اگر ریزساختار و درشت ساختار تحت کنترل قرار گیرد، خواص مکانیکی مطلوبی به دست خواهد آمد. فاز سیلیسیم یوتکتیک نیز در ساختارهای اصلاح نشده بصورت تیغه های خشن و سوزنی شکل تشکیل می گردد که این نوع مورفولوژی، باعث افت خواص مکانیکی قطعات ریختگی می گردد. بنابراین، در تغییر مورفولوژی فاز سیلیسیم یوتکتیک، عملیات بهسازی و نقش عناصر بهساز نظیر استرانسیم و سدیم، بسیار حائز اهمیت می باشند.
کیفیت قطعه ریختگی در درجه اول متأثر از روش ریخته گری و عملیات ثانویه نظیر پرس گرم همه جانبه، عملیات حرارتی و… می باشد. روش های ریخته گری که جهت افزایش کیفیت قطعات ریخته گری آلومینیومی مورد استفاده قرار گرفته اند می توانند به صورت های زیر دسته بندی شوند :
۱- کنترل کیفیت فلز مذاب قبل از ریخته گری
۲- کنترل فرآیند تزریق فلز مذاب به داخل قالب
۳- کنترل ریزساختار قطعه ریختگی و عیوب در طول انجماد
در صنعت ریخته گری بهبود خواص آلیاژها به طرق مختلفی نظیر شیمیایی،فیزیکی و مکانیکی در حالت مذاب و یا در مرحلۀ مناسبی از انجماد و با استفاده از فرآیندهای مختلفی نظیر سرد کردن سریع، اضافه کردن جوانه زا و رئوکست امکانپذیر می باشد. با وجود موفقیت این روشها در تولید دانه های هم محور، معایبی نظیر ایجاد ترک در قطعات در اثر سرد کردن سریع و تولید مناطق بسیار سخت در اثر باقی ماندن مقادیر اضافی جوانه زا در مذاب و نیز مسأله از بین رفتن جوانه زا هنوز به قوت خود باقیست. اعمال ارتعاش در حین انجماد برای اولین بار توسط Chernove در سال ۱۸۶۸ بر روی یک قالب محتوی فولاد مذاب به فرم حرکت ارتعاشی رفت و برگشتی ملایم انجام پذیرفت که نتیجه آن تولید ساختار ریزدانه آستنیت اولیه بود. مروری بر منابع مختلف، نشان می دهد که اعمال ارتعاش از طرق مکانیکی، صوتی ومافوق صوت اثرات قابل توجهی نظیر ایجاد ساختار ریزدانه، افزایش دانسیته، گاززدایی، کاهش انقباض، تغییر شکل، اندازه و توزیغ فاز دوم دارد. گسترده تولید این نوع انرژی، حرکت لرزشی ملایم با دامنه زیاد و فرکانس کم تا انرژی امواج اولتراسونیک با فرکانس زیاد و دامنه کم را شامل می شود. براساس تحقیقات انجام شده، اعمال انرژی ارتعاشی، سبب تقویت فرآیند جوانه زنی می گردد، به قسمی که ریزدانگی و افزایش تعداد سلولهای یوتکتیکی را در پی دارد. تعداد جوانه های قابل رشد به یکی از دو طریق زیر یا هر دوی آنها افزایش می یابد :
الف) شکسته شدن فرم های موجود رشد(نظیر فرم های دندریتی)
ب) تحریک و ترغیب جوانه زنی آزاد در مایع
پیرامون نقش ارتعاش بر اندازه و مورفولوژی سیلیسیم یوتکتیک، نقطه نظرات متفاوتی از محققین گزارش گردیده است. Kocatepe گزارش داده است که اعمال ارتعاش سبب درشت تر شدن سیلیسیم یوتکتیک در آلیاژهای بهسازی شده و بهسازی نشده می گردد. از طرفی، Abd-El-Azim با اعمال ارتعاش مکانیکی بر روی آلیاژ Al-12% Si در شراط فرکانس Hz50 و دامنه mm5/0، ریز سدن سیلیسیم یوتکتیک را گزارش کرد. او همچنین بیان کرد که تیغه های سیلیسیم کوتاهتر و ریزتر گشته و به شکل گروهی به صورت شعاعی درامده و سیلیسیم های اولیه مکعب مستطیل شکل از بین رفته اند و نیز سیلیسیم یوتکتیک در آلیاژهای اصلاح شده با سدیم افزایش شدت ارتعاش درشت تر گشته اند. در عوض در آلیاژهای اصلاح شده با استرانسیم در اثر اعمال ارتعاش، سیلیسیم یوتکتیک ریزتر گشته است. Pillali عنوان کرد که اعمال ارتعاش بر روی آلیاژهای Al-Si در فرکانس Hz12 و دامنه mm10 تقریباً در جهت ریزتر شدن سیلیسیم یوتکتیک نتیجه داده است. اگرچه اعمال ارتعاش بر روی آلیاژهای Al-Si اصلاح شده با سدیم در شرایط مذکور، سبب درشت تر شدن سیلیسیم یوتکتیک گشته است.
هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه اثر فرآیندهای متداول جوانه زایی و بهسازی بر ریزساختار و خواص مکانیکی با اثرات حاصل از اعمال ارتعاش مکانیکی بوده است و جهت نیل به این هدف، ارتعاش قالب، شاید آسانترین و تأثیرگذارترین روش اعمال انرژی ارتعاشی بر انجماد باشد؛ چرا که تهیه تجهیزات لازم جهت تولید این نوع از ارتعاش نسبت به ارتعاش دهنده های الکترومغناطیسی و امواج مافوق صوت بسیار مقرون به صرفه بوده و اثرات مثبت آن بخاطر اعمال فرکانس های نسبتاً پایین و دامنه های بالا، مشهود است.

نوع فایل : ورد (doc)

حجم فایل : ۷۵ کیلوبایت (zip)

تعداد صفحات : ۳۵ صفحه

قیمت : 800 تومان


مبلغ واقعی 5,000 تومان    60% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1242

برچسب های مهم

فارس - شیراز

مهم 1: دوستان گرامی, درصورت موجود نبودن کتاب صوتی مورد نظر شما در فروشگاه , می توانید به پشتیبانی فروشگاه اسم کتاب و نویسنده کتاب مورد نظر را ارسال کنید تا در صورت موجود بودن در دیتابیس ما آن را با قیمت مطلوب و رضایت بخش به شما تحویل دهیم.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما