ıllıllı پروژه و مقــالات دانشــــجویی ıllıllı

ایـن سایــت تابــــع قوانـین جـــــمهوری اسلامی ایــــران مـی بـــاشد. اکثر مطالب دارای نام صاحب اثر و محل انتشار می باشند در صورتی که مایل به انتشار مطلب خود نیستید کافی است از صفحه تماس با ما، ما را مطلع کنید. لطفا از مطالب فقط در پیشینه تحقیق استفاده کنید و هرگز کپی نکنید.

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

نظرسنجی سایت

فروشگاه رو جطور عرض یابی می کنید (نظرت چیه ؟)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 90
  • بازدید دیروز : 208
  • بازدید کل : 150236

پیوند ها

آمار بازدید سایت

مقاله ارزیابی رضایتمندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن در طي يك دوره يكساله و ارائه راهكارهايي براي بهبود آن


مقاله ارزیابی رضایتمندی مشتریان شرکت دارو سازی ثامن در طي يك دوره يكساله و ارائه راهكارهايي براي بهبود آن

مقدمه:
كشور ايران به دليل طيف وسيع گياهان دارويي موجود در آن و سابقه مثبت استفاده از گياهان دارويي و رويكرد بيماران به اين شيوه درمان و همچنين وجود عطارها و اطباء سنتي در سطح شهرهاي كوچك و بزرگ باعث شد تا ايجاد كارخانجات پيشرفته داروئي به عهده تعويق بيافتد و توليد داروهاي شيميايي در داخل كشور بسيار ناچيز بوده و اكثر داروهاي مورد نياز شبكه مصرف از طريق واردات تأمين گردد، تا قبل از پيروزي انقلاب بيشتر داروها از كشورهاي آمريكا و آلمان وارد كشور مي‌شد و معدود شركتهاي توليدكننده دارو در كشور تحت ليسانس شركتهاي معروف كشورهاي فوق به توليد دارو در داخل كشور با استفاده از فن آوري و اطلاعات آنها مي‌پرداختند و كمترين كار تحقيقاتي در زمينه داروسازي و طرح ژنريك داخلي دارو انجام مي‌پذيرفت.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌و ايجاد تحريم‌هاي اقتصادي، شركتهاي دارويي جزء طرحهاي مهم دهه انقلاب محسوب و بخصوص ايجاد دو شركت بزرگ ساخت محلولهاي تزريقي در شهرهاي مشهد و تبريز در دستور كار دولت قرار گرفت.
البته در كنار شركتهاي دارويي توليدكننده محلولهاي تزريقي، شركتهاي دارويي ديگري نيز جهت توليد انواع قرص، كپسول و شربت به بهره برداري رسيد.
شركت داروسازي ثامن از سال ۱۳۶۴ بصورت طرح توجيهي و انتخاب زمين شروع به فعاليت و در سال ۱۳۷۲ توسط رئيس جمهور وقت جناب آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني افتتاح گرديد.
در ابتدا و به دليل حجم كم داروهاي تزريقي در بازار، تنها نياز شركت، توليد هرچه بيشتر انواع سرم و عرضه به بازار بود، ولي به تدريج و با افزايش توليد و پايان دوره خاص ناشي از جنگ تحميلي، شركت داروسازي ثامن، توجه به نيازهاي مشتريان را سرلوحه كار خود قرار داده و با تشكيل يك تيم از متخصصان به عنوان واحد ارزيابي رضايت مندي مشتريان و خدمات پس از فروش اولين قدم در اين راستا را برداشت.
اكنون كه تعداد شركتهاي توليدكننده روبه افزايش و امكان ورود شركتهاي خارجي به بازار ايران بسيار محتمل مي‌باشد، توجه به نيازمنديهاي كيفي و كمي‌محصول و تطابق آن با نيازهاي مشتريان بسيار حائز اهميت خواهد بود.
ضرورت انجام تحقیق:
خوشبختانه كشور در زمينه محلولهاي تزريقي (سرم) و آب مقطر جهت تزريق انواع آمپولها به خودكفايي نسبي رسيده است و دولت جهت حمايت از توليدكنندگان داخلي از واردات اين نوع محصولات جلوگيري مي‌نمايد، البته واردات فرآورده‌هاي تزريقي به دليل حساسيت پزشكي آن و امكان ورود انواع بيماريهاي واگير مثل ايدز و هپاتيت بسيار با احتياط انجام مي‌شود.
در حال حاضر سالانه حدود ۷۰۰۰۰۰۰۰ واحد سرم در حجم‌هاي ۵۰۰CC و ۱۰۰۰CC و ۳۰۰۰CC و ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ واحد آب مقطر در حجم‌هاي ۵CC و ۱۰CC توسط شركتهاي توليدكننده به بازار داخلي عرضه مي‌شود و با توجه به قريب الوقوع بودن ورود شركتهاي ديگري به بازار توليد اين محصولات، لزوم هرچه بيشتر تحقيقات بازاريابي و توجه بيش از پيش به رضايت‌مندي مشتريان احساس مي‌گردد.
لذا يك شركت توليدي مي‌بايست ضمن ارائه يك محصول با كيفيت، به نيازمنديهاي كيفي و كمي‌محصول نيز توجه داشته باشد.
تحقق چنين دستاوردي جز با اعمال مديريت صحيح و استفاده از تكنولوژي پيشرفته و در فضاي توليد مناسب و توجه به فيدبك نظرات مشتريان ممكن نمي‌باشد، درحاليكه در صورت تغيير بينش و فعاليت علمي‌مي‌توان محصولات متنوع و قابل رقابت در بازارهاي جهاني توليد نمود و از طريق توسعه اين صنعت علاوه بر ارزآوري فراوان براي تعداد زيادي از افراد جامعه اشتغال نيز ايجاد نمود، كه اين گام با سياست‌هاي نظام جمهوري اسلامي‌در جهت توسعه صادرات غيرنفتي و اولويت ايجاد اشتغال در جامعه جوان كشور ايران هم راستا خواهد بود.
روش تحقیق:
در اين پژوهش بعد از تعيين موضوع، به مطالعه استانداردهاي موجود در زمينه كيفيت و نحوه كنترل كيفيت در صنايع فرآورده‌هاي تزريقي پرداخته شد، زيرا به دليل نوبودن موضوع تحقيق در كتابخانه‌ها و منابع مكتوب در دسترس اطلاع قابل توجهي وجود نداشت.
در زمينه ادبيات تحقيق و تعريف اصطلاحات نيز از پزشكان متخصص و داروسازان شركت داروسازي ثامن و تجارب شخصي پژوهشگر استفاده شده است.
براي به دست آوردن اطلاعات آماري نيز عمدتاً از طريق پرسشنامه و در پاره اي موارد از اطلاعات جمع آوري شده در مصاحبه‌هاي حضوري استفاده شده است.
اشخاصي كه مورد مصاحبه قرار گرفته يا نظرات ايشان از طريق پرسشنامه اخذ و مورد ارزيابي قرار گرفته است شامل رؤساي بيمارستانها، مسئولين بخشها و مسئولين فني داروخانه‌ها مي‌باشند.
فرضیه ۱ :
قوانين و مقررات وارداتي موجود در كشو از توليدكنندگان داخلي حمايت مي‌كند.
به طور كلي سياستگذاريهاي دولت در جهت قطع وابستگي به كشورهاي خارجي و ممانعت از واردات دارو مي‌باشد، اما بديهيست كه نياز بيماران و تطبيق توليدات داخلي با اين نياز نيز مدنظر خواهد بود، بطور مشخص آن قبيل داروهايي كه در داخل كشور در حد نياز مصرف‌كنندگان توليد مي‌شود، اجازه ورود نخواهد يافت ولي متأسفانه در پاره اي موارد و به لحاظ حمايت از بعضي سازمانها، برخي از داروهاي حساس بطور مقطعي وارد كشور شده و در چرخه دارويي قرار مي‌گيرد، كه قاعدتاً اگر تمام جوانب امر رعايت نشده باشد، مشكلاتي را براي توليدكنندگان داخلي به همراه خواهد داشت. ولي اين موضوع دليل بر عدم توانايي توليدكنندگان داخلي در مقام رقابت با رقباي خارجي نيست.
پیشنهادات :
پيشنهادات در ارتباط با فرضيه ۱:
نتيجه حاصل از فرضيه ۱ نشان داد كه قوانين و مقررات وارداتي موجود در كشور از توليدكنندگان داخلي بالاخص در توليد فرآورده‌هاي تزريقي، حمايت مي‌كند و اين موضوع به دليل حساسيت بيشتر از حد و استراتژيك بودن اين محصولات مي‌باشد.
پيشنهاد ۱: با توجه به اينكه سياستهاي حمايتي دولت شرايط خوبي را به لحاظ ايجاد يك بازار مناسب براي فروش محصولات دارويي تزريقي مهيا نموده است و بايد توليدكنندگان اين فرصت را مغتنم شمرده و با برنامه‌ريزي و جذب سرمايه، نسبت به توسعه ماشين آلات توليدي خود و همچنين تجهيز شركت به ماشين آلات با فن آوري جديد اقدام بنمايند، تا با افزايش توليد، مشكل كمبود محدوديت و عدم تنوع محلولهاي تزريقي را رفع نمايند، تا سازمانهاي وابسته براي ورود هيچ يك از محصولات تزريقي اجازه واردات پيدا نكنند.
پيشنهاد ۲: شركتهاي توليدكننده، بايد در نظر داشته باشند كه كيفيت محلول، مظروف و بسته‌بندي بايد با بهبود مستمر همراه باشد و بازخور نظرات مشتريان اخذ و در جهت ارتقاء كيفيت محصولات قدمهاي مؤثر و مستمر برداشته شود، تا پس از تأمين نيازهاي داخلي امكان نفوذ به بازارهاي صادراتي در سطح وسيع با مزيت‌هاي رقابتي مناسب مهيا گردد. ضمناً اگر توليدكنندگان داخلي محصولات دارويي همانند خودروسازان از سياستهاي حمايتي دولت سوء استفاده كرده و مشتري را مجبور به خريد تصور نمايند، گام اول را در جهت نابودي برخواهند داشت، لذا بهينه سازي سيستم‌هاي مديريتي و بهبود مستمر كيفي مي‌بايست جزو اولويتهاي اين شركتها قرار گيرد.
پيشنهاد ۳: شركتهاي توليدكننده بايستي از طريق شبكه‌هاي اطلاع رساني و سايت‌هاي تخصصي پزشكي، قابليتهاي مربوط به محصولات خويش را معرفي نموده، تا در عين حال كه پزشكان تصميم به تجويز دارو براي بيماران مي‌نمايند، بيماران نيز از اثر بخشي داروها و كاربرد آنها مطلع شوند، شايد جالب باشد اگر بدليل آگاهي مشتريان در زمينه انتخاب دارو و شركت سازنده آن، در داروخانه‌ها بيمار راجع به نوع شركت سازنده اظهار نظر نمايد و اين موضوع مي‌تواند حتي براي صنعت داروسازي مشتريان وفادار بوجود آورد.

فهرست مطالب
مقدمه
بيان مسأله يا موضوع تحقيق
ضرورت انجام تحقيق
هدف از مطالعه موضوع
پيشينه تحقيق
فرضيات
تعريف عمليات متغيرها
ابزار گرد آوري داده‌ها
جامعه آماري
مراحل انجام تحقيق
تعريف مفاهيم
محدوديت‌ها- موانع و مشكلات تحقيق
بخش اول: آشنایی با صنعت داروسازی و ساخت محلولهای تزریقی
۱- تاريخچه
ادويه ي مركبه و شناخت مفردات طبي
دارو شناسي در ايران
۲- تكنولوژي
۳- روش اجرايي عمليات توليد (مراحل ساخت محلولهای تزریقی)
ساخت محلول
بخش ۲: مباحثی در مورد مشتری
۱- مشتری کیست؟
قبل از اينكه مشتريانتان تغيير رأي بدهند رفتارتان را تغيير دهيد
مقدمه
حقايق مسلم درباره مشتريان
يكي از مديران فورد در مورد مشتري مي‌گويد
مشتري سود است و هرچيزديگر هزينه سربار
خودتان را به جاي مشتري بگذاريد
چرا مشتريانمان را از دست مي‌دهيم
مشتري يعني كسب و كار، كسب و كار يعني مردم، مردم يعني مشتري
هنري فورد در اين خصوص مي‌گويد
هدف سازمان شما ايجاد مشتري است
اقدامات اساسي براي جلب مشتري بيشتر
با مشتريان خود ارتباط دائم داشته باشيد
هر يك از كاركنان شما بايد مشتريانتان را ملاقات كنند
۲- «روش اجرايي نحوه ارتباط با مشتري و اندازه‌گيري رضايت مشتري»
تعاريف
شرح فعاليت‌ها
كليات
ارتباط با مشتري
نحوه اندازه‌گيري ميزان رضايت مشتري
۳- «روش اجرايي رسيدگي به شكايت مشتريان»
تعاريف
مسئوليت و اختيار
شرح فعاليت‌ها
بخش سوم: بازاریابی
تعریف
۱- استراتژي هاي عمده تقسيم بندي بازار
۲- ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسيم بندي بازار
۳- آميخته های بازاريابي
روش تحقيق
مصاحبه و اخذ نظرات كتبي بوسيله پرسشنامه
منابع اطلاعات
اطلاعاتي راجع به رؤساي بيمارستانها و مسئولين فني داروخانه‌ها:
بررسي فرضيه‌ها
تحليل يافته‌هاي پرسشنامه اي
تبليغات براي فروش
نتیجه گیری
پيشنهادات
توصيه به ساير دانشجويان
نمونه پرسشنامه
منابع

نوع فایل : ورد (doc)

حجم فایل : ۱۴۰ کیلوبایت (zip)

تعداد صفحات : ۱۳۵ صفحه

قیمت : 1000 تومان


مبلغ واقعی 2,500 تومان    60% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 1,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

فارس - نی ریز

پاورپوینت و مقالات دانشجویی
" فروشگاهی از 4KIA "

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما