هدف و ضرورت تحقیق :
با توجه به اينكه در ايران انوع آب و هوا وجود دارد و شرايط و اقليم نيز متنوع مي باشد در نتيجه تنوع سبزيجات آن بسيار مي باشد و همچنين سبزيجات ايران بواسطه ي نحوه ي عمليات كاشت و داشت و برداشت و وجود خاك بسيار غني و حاصل خيز در جهان مطلوبيت زيادي دارا مي باشد.
در همين راستاها بايستي در سدد صدور اين محصولات به خارج از كشور به بهترين نحو ممكن كوشيد و لذا نگهداري و عرضه ي داخلي آن نيز يكي ديگر از هدفهاي اين رشته مي باشد و براي محقق كردن اين ارزشها ابتدا بايد روشي يافت كه توانايي نگهداري بهينه در زمان طولاني بصورت مطلوب و تازه را داشته باشد. لذا خشك كردن سبزيجات راهي است مناسب براي اين امر.
طي برقراري ارتباط با تعدادي از صنايع مرتبط و مذاكرات انجام شده ضرورت بررسي بازار جهت انجام سرمايه گذاري هاي توليدي در ايران ضروري مي باشد، لذا با توجه به كاربردي بودن طرح نسبت به بررسي بازارهاي داخلي و خارجي و ارائه ي راهكارهاي ورود به اين بازارها لازم مي باشد.
فهرست مطالب :
فصل اول (طرح تحقيق)
هدف و ضرورت تحقيق
فرضیهی تحقيق
روش تحقيق
فصل دوم (ادبيات تحقيق)
تجارت بینالملل و كشورهاي روبه توسعه
جايگاه صادرات غیرنفتی در اقتصاد كشور
آثار جانبي افزايش ظرفیتهای توليدي
نقش صادرات غیرنفتی در ايجاد اشتغال
تعريف استراتژی
نقش و جايگاه صادرات غیرنفتی در استراتژیهای توسعه اقتصادی
الف- استراتژي جايگزيني واردات
ب- استراتژي توسعه صادرات
انواع استراتژیهای رقابتي عام
رهبري در هزينه
تمايز محصول
تمركز (محدودنگري)
میانهروی
تعريف بازاريابي
استراتژیهای عمده تقسیمبندی بازار
ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسیمبندی بازار
تقسیمبندی بازارهای بینالمللی
استراتژي توسعه آميخته بازاريابي
آميخته محصول
اهميت قيمت درآمیخته بازاريابي
آميخته تشويق و ترفيع
توزيع فيزيكي درآمیخته بازاريابي
تصميمات عمده در بازاريابي بینالمللی
فصل سوم (روش تحقيق)
تحول فرهنگي (با در نظر گرفتن اقتصاد)
بازار خارجي
مصاحبه با مدير شهرك فناوري صنايع غذايي و بیوتکنولوژی شمال شرق
فصل چهارم (تجزيه وتحليل دادهها)
فصل پنجم (نتیجهگیری و پيشنهادات)
پيشنهادات
منابع و مأخذ
نوع فایل : ورد (doc)
حجم فایل : ۶۶ کیلوبایت (zip)
تعداد صفحات : ۹۲
قیمت : 1200 تومان
مبلغ واقعی 5,000 تومان 60% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
برچسب های مهم