ıllıllı پروژه و مقــالات دانشــــجویی ıllıllı

ایـن سایــت تابــــع قوانـین جـــــمهوری اسلامی ایــــران مـی بـــاشد. اکثر مطالب دارای نام صاحب اثر و محل انتشار می باشند در صورتی که مایل به انتشار مطلب خود نیستید کافی است از صفحه تماس با ما، ما را مطلع کنید. لطفا از مطالب فقط در پیشینه تحقیق استفاده کنید و هرگز کپی نکنید.

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

نظرسنجی سایت

فروشگاه رو جطور عرض یابی می کنید (نظرت چیه ؟)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 495
  • بازدید دیروز : 208
  • بازدید کل : 150641

پیوند ها

آمار بازدید سایت

مقاله بررسی صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ايران به جمهوری خلق چين


مقاله بررسی صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ايران به جمهوری خلق چين

مقدمه
سوداگران اولين دانشمندان و اقتصادداناني بودند كه به تجارت خارجي با ديدي مثبت مينگريستند سوداگران، آن را تنها و مكانيزم كسب ثروت و قدرت اقتصادي قلمداد ميكردند. طبيعيون با تكيه بر شيوه” آزادي عمل” خواهان حذف كليه موانع فرا راه مبادلات آزاد بين المللي شدند. كلاسيك ها آن را موتور محركه توسعه اقتصادي خوانده و نئو كلاسيك ها در اين مثبت انديشي چنان پيش رفتند كه عبارتهاي معروف”تجارت كافي است و يا ” تجارت از عهده تمامي معضلات بر مي آيد” بيانگر نقش پيشرو و پر اهمتي است كه اين اقتصاددانان براي مكانيسم اقتصادي قائلند.

در ديدگاه مقابل، منتقدين تجارت آزاد قرار دارند كه در كل،تحارت را وسيله انتقال منابع و فرصتها از كشورهاي پيرامون به مركز و تخريب پايه هاي خود اتكايي تكنيكي در كشورهاي پيرامون ميدانند و همچنين مسأله تغيير رابطه مبادله به ضرر كشورهاي در حال توسعه طي زمان مورد تاكيد و توجه قرار گرفته و تجارت خارجي عامل اين زيان تلقي مي شود. يكي از انديشه هاي مهم در اين طيف، نقطه نظرات فريدريك ليست بنيان گذار مكتب تاريخي است كه بر حمايت گرايي و ملي گرايي به طور موقت و تا زمان كسب فرصت وامكان رقابت محصولات داخلي با مشابه خارج تأكيد ميكند.

در بعد راهبردها،ميتوان به دو گرايش برون و درون گرايي اشاره كرد كه هر يك با ابزارها و مختصات خود راهبردهايي را به منظور كسب فرصت در عرصه رقابت جهاني براي نيل به توسعه اقتصادي طرح ميكنند گرچه تعاقب نگرش حمايت گرايي تقريبا در تاريخ توسعه تمامي كشورها ديده ميشود، ليكن اتخاذ اين رويه به صورتي افراطي هزنه هاي جدي بر اقتصاد اغلب كشورهاي جهان سوم وارد كرده است. اجراي بدون زمان بندي و غير مشروط سياستهاي حمايتي سبب شده برخي صنايع نوزاد هرگز به مرحله بلوغ اقتصادي نرسند و عرضه كالاي نامرغوب با هزينه تمام شده بالا و در شرايط انحصاري و شبه آن، آثار شديد كاهش رفاهي بر مصرف كننده جهان سومي داشته است.

در بعد برون نگري، سياستهاي تشويق صادرات نيز هر چند نمونه هاي موفق ببرهاي آسيا همواره سياستگذاران را به اتخاذ اين رويه فراخوانده است، ليكن كسب امتيازات از اجراي اين راهبرد نيز به ايجاد نهادهاي سياسي اقتصادي- اجتماعي- فرهنگي خاص،ثبات سياستگذاري، هدايت صحيح نهادهاي دولتي و ساير باز ميگردد كه بدون كسب آنها، كشور جهان سومي با اتخاذ اين رويه به ورطه از دست دادن امكانات توليدي داخلي خود فرو افتد. مروري بر تاريخ سياستگذاري توسعه اقتصادي كشور نشان ميدهد كه هيچگونه نگرش علمي، دراز مدت و مبتني بر حقايق اقتصادي در طول تاريخ تصميم گيري هاي تجاري ايران حاكم نبوده است.

بخش صادارت غير نفتي، تقريباً هميشه جزء پس ماند تجارت خارجي را تشكيل داده و به لحاظ تسلط عامل نفت”كه طي نيم قرن اخير همواره بيش از ۸۰ درصد عرضه ارز را تأمين كرده” تنها به طور مقطعي و با سياستگذاري هايي كه بيشتر جنبه شعار دارد مورد حمايت قرار گرفته و به دليل نوسان شديد قوانين و مقررات ناظر بر اين حيطه و محيط نه چندان امن به لحاظ حقوقي و قانوني، امكان ايجاد تحويل ساختاري پديد نيامده است؛ به گونه اي كه الگوي و تركيب صادارت و بازارهاي آن در طي زمان، چندان دستخوش تغيير نشده است.

 

فهرست مطالب دانلود پروژه بررسی صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ايران به جمهوری خلق چين:
مقدمه
فصل اول
ادبيات موضوع و سيرتكامل نظريه ها (توسعه صادرات)
صادرات و رشد اقتصادي
استراتژي تجارت بين الملل
رابطه ميان كاهش ارزش پول و توسعه صادرات
بازار يابي بين المللي
تحقيقات بازار صادرات
تشويق و توسعه صادرات
قيمت گذاري
پيشنهاد قيمت صادراتي
مكاتبه در صادرات
نقش تامين مالي صادرات در توسعه صادرات
عوامل مؤثر در توسعه صادرات
مروري بر بازرگاني خارجي ايران

فصل دوم – جمهوری خلق چين
بخش اول
جغرافياي طبيعي
بخش دوم
جغرافياي انساني
بخش سوم
جغرافياي سياسي
بخش چهارم
اوضاع اقتصادي چين
صادرات
واردات

فصل سوم -تحليلی بر روابط دو جانبه جمهوري اسلامی ايران و جمهوری خلق چين
بخش اول
روابط سياسي
بخش دوم
روابط بازرگاني جمهوري اسلامي ايران و چين
صادرات غير نفتي ايران به چين
واردات ايران از چين

فصل چهارم -صادرات غير نفتي جمهوري اسلامي ايران به كشور چين
بخش اول
صادرات غيرنفتي جمهوري اسلامي ايران
بخش دوم
صادرات غير نفتي ايران به چين
تركيب صادرات جمهوري اسلامي ايران به چين

فصل پنجم – نتيجه گيری

نوع فایل : ورد (doc)

حجم فایل : ۶۲۲ کیلوبایت (zip)

محل ارائه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه

تعداد صفحات : ۸۸ صفحه

قیمت : 1400 تومان

خرید این فایل از ایران پروژه:

http://iranprozhe.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D9%87/

 


مبلغ واقعی 3,500 تومان    60% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 1,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 755

برچسب های مهم

فارس - نی ریز

پاورپوینت و مقالات دانشجویی
" فروشگاهی از 4KIA "

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما